Skip to main content
Erschienen in: Cultural Studies of Science Education 3/2008

01.09.2008

Science education and worldview

verfasst von: Moyra Keane

Erschienen in: Cultural Studies of Science Education | Ausgabe 3/2008

Einloggen

Aktivieren Sie unsere intelligente Suche, um passende Fachinhalte oder Patente zu finden.

search-config
loading …

Abstract

Is there a place for Indigenous Knowledge in the science curriculum for a Zulu community in rural Kwa-Zulu Natal, South Africa? This article argues “yes,” based on a participative research and development project that discovered relevant science learning in a Zulu community. Among community concerns for relevant factual and performative knowledge, we found that culture and worldview are critical to community identity, to visioning educational outcomes, and to learning in school science. Cultural practices may contribute to pedagogy and curriculum; curriculum, in turn, may affirm cultural practices. Further, worldview needs to be understood as an aspect of knowledge creation. By understanding key aspects of an African worldview, science educators can contribute to both meaningful science education and community well-being. By fostering culture and worldview, a rural community can make a unique contribution to science education.

Sie haben noch keine Lizenz? Dann Informieren Sie sich jetzt über unsere Produkte:

Springer Professional "Wirtschaft+Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft+Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 102.000 Bücher
  • über 537 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Nachhaltigkeit
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Maschinenbau + Werkstoffe
  • Versicherung + Risiko

Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Springer Professional "Wirtschaft"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 67.000 Bücher
  • über 340 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Versicherung + Risiko




Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Fußnoten
1
Reference refers to data coding system in Keane (2006).
 
Metadaten
Titel
Science education and worldview
verfasst von
Moyra Keane
Publikationsdatum
01.09.2008
Verlag
Springer Netherlands
Erschienen in
Cultural Studies of Science Education / Ausgabe 3/2008
Print ISSN: 1871-1502
Elektronische ISSN: 1871-1510
DOI
https://doi.org/10.1007/s11422-007-9086-5

Weitere Artikel der Ausgabe 3/2008

Cultural Studies of Science Education 3/2008 Zur Ausgabe

Premium Partner