Skip to main content
main-content

Tipp

Weitere Artikel dieser Ausgabe durch Wischen aufrufen

28.02.2017 | Original Paper | Ausgabe 4/2017

TechTrends 4/2017

Urban Middle School Students, Twenty-First Century Skills, and STEM-ICT Careers: Selected Findings from a Front-End Analysis

Zeitschrift:
TechTrends > Ausgabe 4/2017
Autoren:
Jonathan D. Cohen, Maggie Renken, Brendan Calandra

Abstract

As part of the design and development of an informal learning environment meant to increase urban middle school students’ interest in technology-focused STEM careers, and to support their twenty-first century skill development, researchers developed and administered the ICT/Twenty-First Century Skills Questionnaire. Both STEM-ICT professionals and middle school students completed the survey. STEM-ICT professionals indicated that problem solving, critical thinking and communication were the most valued and the most frequently used skills in their environments. Students underestimated the amount of critical thinking and systematic design, and overestimated the amount of coding and digital research that occurs in STEM-ICT workplaces. Among skills highly valued by ICT professionals, students reported significantly lower ability levels in problem solving, critical thinking, communication, use of technical systems and information literacy. The researchers discuss implications of this research on future curriculum and program design.

Bitte loggen Sie sich ein, um Zugang zu diesem Inhalt zu erhalten

Literatur
Über diesen Artikel

Weitere Artikel der Ausgabe 4/2017

TechTrends 4/2017Zur Ausgabe

Column: AECT President’s Message

The 2017 Summer Leadership Meetings

Premium Partner

Neuer Inhalt

BranchenIndex Online

Die B2B-Firmensuche für Industrie und Wirtschaft: Kostenfrei in Firmenprofilen nach Lieferanten, Herstellern, Dienstleistern und Händlern recherchieren.

Whitepaper

- ANZEIGE -

Best Practices für die Mitarbeiter-Partizipation in der Produktentwicklung

Unternehmen haben das Innovationspotenzial der eigenen Mitarbeiter auch außerhalb der F&E-Abteilung erkannt. Viele Initiativen zur Partizipation scheitern in der Praxis jedoch häufig. Lesen Sie hier  - basierend auf einer qualitativ-explorativen Expertenstudie - mehr über die wesentlichen Problemfelder der mitarbeiterzentrierten Produktentwicklung und profitieren Sie von konkreten Handlungsempfehlungen aus der Praxis.
Jetzt gratis downloaden!

Bildnachweise