Skip to main content
main-content

Tipp

Weitere Artikel dieser Ausgabe durch Wischen aufrufen

01.03.2015 | Ausgabe 1/2015

Marketing Letters 1/2015

When is the best time to reactivate your inactive customers?

Zeitschrift:
Marketing Letters > Ausgabe 1/2015
Autoren:
Shaohui Ma, Hui Tan, Fang Shu

Abstract

In a noncontractual setting, it is impossible to tell whether a specific customer is still active or he/she has already defected. A popular approach to identify active customers is to calculate the probability of being active based on the Pareto/negative binomial distribution (NBD) model. Building on the Pareto/NBD, we assume that a firm can take direct marketing actions to reactivate an “inactive” customer with a certain cost. So, the firm has to determine the optimal cutoff threshold of the probability of being active to identify inactive customers to trigger reactivations. We propose a continuous time dynamic model, which aims at maximizing customer lifetime value and finding the optimal time to reactivate inactive customers. We develop a Markov chain Monte Carlo algorithm to obtain the model parameters at individual level. The empirical study shows that selecting optimal threshold for reactivation can be a profitable strategy to influence the lifetime value of customers.

Bitte loggen Sie sich ein, um Zugang zu diesem Inhalt zu erhalten

Sie möchten Zugang zu diesem Inhalt erhalten? Dann informieren Sie sich jetzt über unsere Produkte:

Springer Professional "Wirtschaft+Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft+Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 69.000 Bücher
  • über 500 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Umwelt
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Maschinenbau + Werkstoffe
  • Versicherung + Risiko

Testen Sie jetzt 30 Tage kostenlos.

Springer Professional "Wirtschaft"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 58.000 Bücher
  • über 300 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Versicherung + Risiko




Testen Sie jetzt 30 Tage kostenlos.

Literatur
Über diesen Artikel

Weitere Artikel der Ausgabe 1/2015

Marketing Letters 1/2015 Zur Ausgabe