Skip to main content
main-content

Tipp

Weitere Artikel dieser Ausgabe durch Wischen aufrufen

01.08.2014 | Research Article | Ausgabe 4/2014

Management International Review 4/2014

Measuring the Performance of Born-Global Firms Throughout Their Development Process: The Roles of Initial Market Selection and Internationalisation Speed

Zeitschrift:
Management International Review > Ausgabe 4/2014
Autoren:
Ryan Trudgen, Susan Freeman

Abstract

Recent efforts have been made to operationalise the performance of born-global (BG) firms in ways that acknowledge their unique characteristics and strategies. This paper explores the BG development process and assesses the relevance of various types of performance measures. Two questions are addressed: first, which types of performance measures are most relevant to BGs in the various phases of their development? Second, how do initial market selection and internationalisation speed influence BG development, and therefore the relevance of performance measures? Drawing on international entrepreneurship theory, this study undertook a progressive focussing, theory development/refinement (abduction) approach. Utilising a multiple case study design, data were collected primarily through in-depth, face-to-face interviews with senior managers from Australian BGs and with industry experts and analysed using open, axial and selective coding. Data were collected from BGs across each of the three phases of BG development: pre-start-up/venture creation; early international entry/development; and international growth/consolidation. Building on recent conceptualisations of the BG development process, we found that the relevance of performance measures is dependent, in part, on the BG’s phase of development. Further, the rapidity of internationalisation and the psychic distance of initial markets influence the duration of each phase. The unique characteristics and strategies of BGs should be reflected in the measures used to evaluate their performance in each of the three phases. This study represents the first empirical examination into the measurement of BG performance across the phases of development, providing a foundation for future scale development.

Bitte loggen Sie sich ein, um Zugang zu diesem Inhalt zu erhalten

Sie möchten Zugang zu diesem Inhalt erhalten? Dann informieren Sie sich jetzt über unsere Produkte:

Springer Professional "Wirtschaft+Technik"

Online-Abonnement

Mit dem Kombi-Abo erhalten Sie vollen Zugriff auf über 1,8 Mio. Dokumente aus mehr als 61.000 Fachbüchern und rund 500 Fachzeitschriften aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Umwelt
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Maschinenbau + Werkstoffe

Testen Sie jetzt 30 Tage kostenlos.

Management International Review

MANAGEMENT INTERNATIONAL REVIEW is a double-blind refereed journal that aims at the advancement and dissemination of research in the fields of International Management.

Springer Professional "Wirtschaft"

Online-Abonnement

Mit dem Wirtschafts-Abo erhalten Sie Zugriff auf über 1 Mio. Dokumente aus mehr als 45.000 Fachbüchern und 300 Fachzeitschriften aus folgenden Fachgebieten:

  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb

Testen Sie jetzt 30 Tage kostenlos.

Literatur
Über diesen Artikel

Weitere Artikel der Ausgabe 4/2014

Management International Review 4/2014 Zur Ausgabe

Premium Partner

BranchenIndex Online

Die B2B-Firmensuche für Industrie und Wirtschaft: Kostenfrei in Firmenprofilen nach Lieferanten, Herstellern, Dienstleistern und Händlern recherchieren.

Whitepaper

- ANZEIGE -

Wieviel digitale Transformation steckt im Informationsmanagement? Zum Zusammenspiel eines etablierten und eines neuen Managementkonzepts

Das Management des Digitalisierungsprozesses ist eine drängende Herausforderung für fast jedes Unternehmen. Ausgehend von drei aufeinander aufbauenden empirischen Untersuchungen lesen Sie hier, welche generellen Themenfelder und konkreten Aufgaben sich dem Management im Rahmen dieses Prozesses stellen. Erfahren Sie hier, warum das Management der digitalen Transformation als separates Konzept zum Informationsmanagement zu betrachten
und so auch organisatorisch separiert zu implementieren ist. Jetzt gratis downloaden!

Bildnachweise