Skip to main content

Affiliate Marketing

Aus der Redaktion

So gelingt effektiveres Digital Marketing

Digital Marketer sind 2024 mehr denn gefragt, die richtigen Prioritäten zu setzen und Chancen zu ergreifen. Laut einer neuen Studie stehen aber auch Herausforderungen an. So gilt es, sich aus der Abhängigkeit von Big-Tech-Konzernen zu lösen.

Affiliate Marketing braucht bessere Datenstrategien

Aufgrund des Performance-Ansatzes halten Entscheider große Stücke auf Affiliate Marketing. Die Schwierigkeit liegt dabei in den vielerorts noch ausbaufähigen Datenstrategien fernab von Third-Party-Cookies.

Affiliate Marketing ist wichtiger Teil des Partner Marketings

Affiliate Marketing wird online von vielen Händlern genutzt, um mehr Kunden auf Produkte und Dienstleistungen aufmerksam zu machen. Welche Themen die Branche gerade bewegen und inwiefern Affiliate Marketing zum Partner Marketing gehört.

Nur Wenige kennen sich mit digitalen Marketing-Tools aus

Immer mehr IT-Systeme und Datenbanken kommen im Marketing für die individuelle Kundenansprache zum Einsatz. Das Fachwissen der Führungskräfte in diesem Bereich ist allerdings sehr lückenhaft. Das birgt einige Gefahren.

Bremsen neue EU-Digitalgesetze KMU aus?

In diesem Sommer berät die EU über ihre neuen Digitalgesetze, die die Marktmacht der globalen Tech-Konzerne eindämmen sollen. Kein leichtes Unterfangen, denn für viele Firmen sind deren Angebote durchaus vorteilhaft.

"Für das Vertriebscontrolling ist ein medialer Vertrieb ideal"

Immer häufiger werden digitale Vertriebswege implementiert. Jörg Kühnapfel erklärt im Interview, welche Folgen das für das Controlling hat und wie die Zukunft des digitalen Vertriebscontrollers aussieht.

Viele KMU-Websites haben deutliche Datenschutzmängel

Viele kleine und mittlere Unternehmen haben ernsthafte Datenschutzmängel auf ihren Websites. Das zeigen Ergebnisse einer neuen Studie.

QR-Codes fördern den Umsatz

QR-Codes sind nicht nur Informationsträger, sondern auch ein wirkungsvolles Marketinginstrument. Warum QR-Kampagnen auf Produktverpackungen noch mehr können.

Zeitschriftenartikel

Open Access 22.08.2024 | Original Paper

Digital intelligence and real estate digital marketing in Nigeria: practitioner’s appraisal

Digital disruption in real estate transactions has led to the full adoption of digital marketing in real estate agency services. However, the demand for sustainability in real estate agency service requires adopting digital skills and competencies …

17.02.2024

Analysis of users’ impulse purchase behavior based on data mining for e-commerce live broadcast

Based on e-commerce live broadcast data, this paper, with the support of big data technology, aims to explore the impact of Internet celebrities on consumers' impulse purchase behavior, analyzing the relevant factors. According to big data …

03.02.2024 | Regular Contribution

Activity-based payments: alternative (anonymous) online payment model

Electronic payments are the cornerstone of web-based commerce. A steady decrease in cash usage has been observed, while various digital payment technologies are taking over. They process sensitive personal information raising concerns about its …

28.09.2023 | ORIGINAL RESEARCH

Unravelling the Impact of Generative Artificial Intelligence (GAI) in Industrial Applications: A Review of Scientific and Grey Literature

The scope of application of generative artificial intelligence (GAI) in industrial functions is gaining high prominence in academic and industrial discourses. In this article, we explore the usage of GAI and large language models (LLMs) in …

Buchkapitel

2024 | OriginalPaper | Buchkapitel

Impact on Employment

The Internet revolutionized business and marketing, leading to new organizational structures and roles. The rise of AI will automate routine tasks, reducing manual roles, and increasing demand for AI strategists, data analysts, and creative …

2024 | OriginalPaper | Buchkapitel

Strategies and Business Models in Digital Marketing

Digital marketing strategies are structured plans utilizing online channels to achieve marketing goals such as increasing brand awareness and driving traffic. These include SEO, content marketing, social media marketing, email marketing, PPC …

2024 | OriginalPaper | Buchkapitel

Online Partnerships

Online partnerships involve collaborations where parties work together through digital channels to promote services and products, enhancing brand visibility and engagement. Key forms include link-building, affiliate marketing, online sponsorships …

2024 | OriginalPaper | Buchkapitel

Building Brands Online and Brand Identity

Building Brands Online and Brand Identity involves creating a distinctive digital presence that resonates with target audiences, ensuring consistent messaging and visual elements across all platforms. This process is crucial for fostering customer …

In eigener Sache